0

Perginya Seorang Pemimpin dan Usahawan Hebat

Pagi tadi semasa aku tengah sibuk buat persiapan utk Malam Anugerah Diamond, leader aku call dua kali tapi aku tak sempat angkat. Ingat tak de ape-ape lah, so aku biarkan je dulu. Dalam 10 minit aku sms lah die balik. Pastu die terus kol, dengan nada yang sedih die bagitau, “Ha, Ajai meninggal!!”.

Terduduk aku dibuatnya, ye lah setau aku Ajai tak de sebarang penyakit serius pun. Memang sihat lah orangnye. Aku jadi kaku sebentar, pastu tanya balik cmane boleh jadi macam ni. So Anas bagitau yang arwah meninggal dalam kemalangan jln raya kat jalan Sg Kertas sebelum naik jalan Sg Tua. Motor yang arwah bwk bertembung dengan lori yang tengah buat U-turn dan arwah meningal di tempat kejadian.

Berderau darah aku bile dengar kisah tu.Aku pun bagitau lah partner yang lain ajak dorang ziarah arwah kat kampung die. Sampi-sampai je kat umah arwah, aku terkejut punyer lah ramai orang datang. Arwah memang ramai kawan sebab sikap die yang peramah.

So aku sempat lah melihat wajah arwah utk kali terakhir. Memang sedih, ye lah aku start bisnes dulu pun arwah yang banyak bimbing dan bentuk aku dan satu pesan arwah yang aku ingat sampai sekarang, “Kita jangan mengharapkan keajaiban, biar kita yang jadi ajaib”.


ajai
Jasamu sentiasa kukenang. Semoga Allah meletakkan arwah dalam golongan orang yang beriman. InsyaAllah...

0 comments:

Post a Comment

Back to Top